
Efter en lite trevande inledning på SM-finalen i tresteg i ett inte alltför roligt väder gick det bättre och bättre. I sista hoppet visade Emilia verkligen den kapacitet vi vet att hon har och slog till med 13.83, Det räckte mer än väl till en välförtjänt silvermedalj, knappt 20 cm efter segraren Maja Åskag.
Ovan några bilder (från SVT Play) på silverhoppet. Här är en länk till Emilias silverhopp . Ni kan själva titta på SVT Play och se Emilias alla fina hopp. Det är fredagssändningen, friidrotts-SM och ca 3 tim 42 min in i sändningen.
Än en gång Hellas och GH gratulerar !
Och här kommer ett par bilder till
